Kupoval som letenky na Nový Zéland. Takýto výlet si človek nerobí každý rok a pamätá si ho celý život.
Kapitola prvá - chybička
Náhodou som vošiel do spominanej agentúry. Sedel tam sympatický, snaživý mladý muž, ktorý si so mnou prešiel všetky možnosti. Cena vychádzala na 32.000 Sk za spiatočnú letenku. Super. Keď som si chcel ale letenky záväzne objednať, zistili sme, že pán si zle zapísal dátum a letenky budú stáť asi 45.000 Sk jedna. Nechcel som už hľadať ďalšie firmy, tak sme sa dohodli, že to beriem. Aj pre spolucestovateľku z ČR.
Kapitola druhá - vízová oddysea
Pretože sme prestupovali v Spojených arabských emirátoch, bolo vraj treba vybaviť víza. Cca 1.500 Sk na osobu. Nielen, že sa agentúra ponúkla, že ich vybaví, ale dokonca som si vybojoval "zľavu" z poplatku za vybavenie víz (asi 300 Sk). Na víza tým pádom bolo treba iba vyplniť formulár, priložiť pasy a počkať, kým to cestovka zariadi.
Tak som sa hnal do ČR, aby som čo najskôr priniesol pas do cestovky, nech sa pas nestratí na pošte a nech sa nestane, že víza pred odletom nebudú, vraj to može trvať 2-3 týždne. Po 3-4 týždňoch a jednom telefonáte do cestovky sa stále nič nedialo, chvíľu vyzeralo, že cestovka zabudla poslať naše žiadosti s pasmi.
Po ďalšej osobnej návševe (pri tej prvej predchádzajúcej ma dotyčný pán počas otváracích hodín veľmi zdvorilo, ale rýchlo, vypoklonkoval, že musí niekam cestovať a nemá čas) sme zistili nasledovné veci:
pán (z cestovky!) nemal vôbec predstavu ako to s tranzitnými vízami do emirátov funguje a víza nakoniec nebolo ani treba
vrátili mi peniaze za víza, čiže v konečnom dôsledku som nedostal žiadnu sľubovanú zľavu
minul som asi 2.000 Sk úplne zbytočne, aby som šiel vyzdvihnúť pas do ČR, ktorý nakoniec nebolo vôbec treba
Kapitola tretia - letiskové poplatky sa platia na letisku
Neviem, ako to funguje v prípade ostatných spoločností, ale boli sme veľmi prekvapení, keď nás pri odlete zo Zélandu poslali zaplatiť ešte nejaké ďalšie letiskové poplatky, ktoré neboli v cene letenky! Dokopy ďalších cca 1.000 Sk. Samozrejme, v cestovke boli prekvapení rovnako.
Kapitola štvrtá - "To je váš názor"
Pri mojej predposlednej návšteve cestovky (po návrate z NZ) sa pán zachoval ako profík a keď som mu zrhnul všetky moje pripomienky, povedal, že to hneď vybaví osobne a od leteckej spoločnosti získa stanovisko. Bohužiaľ som sa nechal uchlácholiť a nedal som im to písomne. Oznámil mi, že do mesiaca mám písomné stanovisko. No hádajte čo. Nemám ho ani po 2 mesiacoch.
Zatiaľ poslednú návštevu cestovky korunovala pani, ktorá je úplnym protikladom jej kolegu. Keď som im prišiel pripomenúť, že mesiac uplynul a stále sa nič nestalo a že keď svoje skúsenosti s nimi posuniem ďalej, tak si klientov tak ľahko nezískajú, začalo sa skutočné predstavenie.
Pani začala byť hlučná a hysterická, že čo s tým vlastne chcem a že majú dosť spokojných klientov a že to, čo im prezentujem, je len moj názor, ktorý nie je pre nich podstatný. V tomto momente ma trpezlivosť prešla.
Zhrňme si pár bodov z firemného webu Condoru a moje komentáre k nim
"Radiť na prvé miesto záujmy klientov a zákazníkov"
- zákazník je na prvom mieste záujmu do momentu, kedy položí na pult peniaze, v našom prípade asi 92.000 Sk
"Neustála snaha o kvalitu vo všetkom, čo robíme"
- veľmi kvalitné a profesionálne jednanie do momentu, kedy sa zákazník neozve s reklamáciou. potom už len krik a hystéria
"Jednanie, ktoré odzrkadľuje najvyšší stupeň integrity, rešpekt, úctu a ochotu"
- vyhlásenie, že môj názor je pre nich nepodstatný, lebo firma má iných, spokojnejších zákazníkov, nepovažujem za prejav rešpektu a úcty
"Tímová práca - od najmenšej jednotky až po organizáciu ako celok"
- pozabudnuté víza, neznalosť základných podmienok ohľadom cestovania, víz, letiskových poplatkov až po vyhováranie sa na leteckú spoločnosť - toto nie je ani práca, ani tímová
Condor - nevermore...