reklama

Ako a kde si nekúpiť "lacnú" letenku

Už dávno uplynula doba, ktorú mala agentúra Condor, sídliaca v centre BA na vyjadrenie sa k ich niekoľkým veľmi neprofesionálnym kiksom. Dva mesiace som čakal a dúfal, že veci uvedú na pravú mieru a nestalo sa tak. Pri poslednej návšteve som sa dokonca stretol so zvýšeným hlasom a hysterickým chovaním. Je čas na dobrú radu pre všetkých, ktorí by si chceli kúpiť letenku. V agentúre Condor NIKDY!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Nabudúce letím takto...
Nabudúce letím takto... (zdroj: Jairo)

Kupoval som letenky na Nový Zéland. Takýto výlet si človek nerobí každý rok a pamätá si ho celý život.

Kapitola prvá - chybička
Náhodou som vošiel do spominanej agentúry. Sedel tam sympatický, snaživý mladý muž, ktorý si so mnou prešiel všetky možnosti. Cena vychádzala na 32.000 Sk za spiatočnú letenku. Super. Keď som si chcel ale letenky záväzne objednať, zistili sme, že pán si zle zapísal dátum a letenky budú stáť asi 45.000 Sk jedna. Nechcel som už hľadať ďalšie firmy, tak sme sa dohodli, že to beriem. Aj pre spolucestovateľku z ČR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kapitola druhá - vízová oddysea
Pretože sme prestupovali v Spojených arabských emirátoch, bolo vraj treba vybaviť víza. Cca 1.500 Sk na osobu. Nielen, že sa agentúra ponúkla, že ich vybaví, ale dokonca som si vybojoval "zľavu" z poplatku za vybavenie víz (asi 300 Sk). Na víza tým pádom bolo treba iba vyplniť formulár, priložiť pasy a počkať, kým to cestovka zariadi.

Tak som sa hnal do ČR, aby som čo najskôr priniesol pas do cestovky, nech sa pas nestratí na pošte a nech sa nestane, že víza pred odletom nebudú, vraj to može trvať 2-3 týždne. Po 3-4 týždňoch a jednom telefonáte do cestovky sa stále nič nedialo, chvíľu vyzeralo, že cestovka zabudla poslať naše žiadosti s pasmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po ďalšej osobnej návševe (pri tej prvej predchádzajúcej ma dotyčný pán počas otváracích hodín veľmi zdvorilo, ale rýchlo, vypoklonkoval, že musí niekam cestovať a nemá čas) sme zistili nasledovné veci:

  • pán (z cestovky!) nemal vôbec predstavu ako to s tranzitnými vízami do emirátov funguje a víza nakoniec nebolo ani treba

  • vrátili mi peniaze za víza, čiže v konečnom dôsledku som nedostal žiadnu sľubovanú zľavu

  • minul som asi 2.000 Sk úplne zbytočne, aby som šiel vyzdvihnúť pas do ČR, ktorý nakoniec nebolo vôbec treba

Kapitola tretia - letiskové poplatky sa platia na letisku
Neviem, ako to funguje v prípade ostatných spoločností, ale boli sme veľmi prekvapení, keď nás pri odlete zo Zélandu poslali zaplatiť ešte nejaké ďalšie letiskové poplatky, ktoré neboli v cene letenky! Dokopy ďalších cca 1.000 Sk. Samozrejme, v cestovke boli prekvapení rovnako.

Kapitola štvrtá - "To je váš názor"
Pri mojej predposlednej návšteve cestovky (po návrate z NZ) sa pán zachoval ako profík a keď som mu zrhnul všetky moje pripomienky, povedal, že to hneď vybaví osobne a od leteckej spoločnosti získa stanovisko. Bohužiaľ som sa nechal uchlácholiť a nedal som im to písomne. Oznámil mi, že do mesiaca mám písomné stanovisko. No hádajte čo. Nemám ho ani po 2 mesiacoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ poslednú návštevu cestovky korunovala pani, ktorá je úplnym protikladom jej kolegu. Keď som im prišiel pripomenúť, že mesiac uplynul a stále sa nič nestalo a že keď svoje skúsenosti s nimi posuniem ďalej, tak si klientov tak ľahko nezískajú, začalo sa skutočné predstavenie.

Pani začala byť hlučná a hysterická, že čo s tým vlastne chcem a že majú dosť spokojných klientov a že to, čo im prezentujem, je len moj názor, ktorý nie je pre nich podstatný. V tomto momente ma trpezlivosť prešla. 

Zhrňme si pár bodov z firemného webu Condoru a moje komentáre k nim

"Radiť na prvé miesto záujmy klientov a zákazníkov"
- zákazník je na prvom mieste záujmu do momentu, kedy položí na pult peniaze, v našom prípade asi 92.000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Neustála snaha o kvalitu vo všetkom, čo robíme"
- veľmi kvalitné a profesionálne jednanie do momentu, kedy sa zákazník neozve s reklamáciou. potom už len krik a hystéria

"Jednanie, ktoré odzrkadľuje najvyšší stupeň integrity, rešpekt, úctu a ochotu"
- vyhlásenie, že môj názor je pre nich nepodstatný, lebo firma má iných, spokojnejších zákazníkov, nepovažujem za prejav rešpektu a úcty

"Tímová práca - od najmenšej jednotky až po organizáciu ako celok"
- pozabudnuté víza, neznalosť základných podmienok ohľadom cestovania, víz, letiskových poplatkov až po vyhováranie sa na leteckú spoločnosť - toto nie je ani práca, ani tímová

Condor - nevermore...

Jaroslav 'Jairo' Kapšo

Jaroslav 'Jairo' Kapšo

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád život a život má rád mňa. Niekedy viac, niekedy menej ;) Mám rád slobodu. Slovo, ktoré môže mať veľa významov. Zažiť adrenalín v končekoch prstov, ked visíš na skale, zabrať pádlom a cítiť silu prúdu, keď sedíš v lodi a vyrážaš za dobrodružstvom.Zamysli sa nad tým, čo je naozaj dôležité, keď je okolo teba len biely sneh, ty stojíš na hrebeni hôr a svet dole je tak vzdialený... Len ty a vietor... Zoznam autorových rubrík:  Sloboda a zodpovednosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu